Noi reglementări referitoare la zilieri (1)
iulie 24, 2019
Serviciile pe care vi le oferim pentru implementarea corectă a GDPR
iulie 31, 2019

În prima parte a articolului pe această temă, publicată ieri aici pe site, v-am informat despre Ordonanța de Urgență nr. 56/2019 pentru completarea Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activităţi cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri, care creează o nouă oportunitate pentru hoteluri. Societățile care desfășoară activități în domeniul hotelier au, începând cu 4 iulie 2019, posibilitatea de a angaja zilieri.

Continuăm acest subiect și în această a doua parte a articolului, cu informații utile despre alte reglementări legale aplicabile zilierilor, inclusiv despre regimul fiscal.

Un zilier nu poate desfășura activități pentru același beneficiar pentru o durată mai mare de 90 de zile pe an (cu excepție în domeniul agriculturii și creșterii animalelor, unde termenul este de 180 de zile pe an) și 25 de zile calendaristice în mod continuu.

Remuneraţia primită de zilier pentru activitatea prestată este supusă impozitului pe venit. Calculul, reținerea, declararea și plata obligațiilor fiscale pentru veniturile din salarii obținute de zilieri cad în sarcina dumneavoastră, în calitate de beneficiar.

Începând cu luna mai a acestui an, pentru zilieri, NU se mai datorează contribuția asiguratorie pentru muncă (2,25% din brut).

Cu toate acestea, pentru veniturile realizate din activitatea prestată de zilieri, începând cu luna mai, se datorează contribuţia de asigurări sociale (sistemul public de pensii).

Zilierul nu are calitate de asigurat în sistemul de sănătate, în sistemul pentru accidente de muncă și boli profesionale.

Însă, în cazul în care se produce un accident de muncă sau o boală profesională, societatea angajatoare are obligația să suporte cheltuielile aferente îngrijirilor medicale necesare.

Remunerația brută orară stabilită de părți va fi acordată la finalul fiecărei zi de lucru sau la sfârșitul săptămânii.