Vă informăm că, începând cu data de 06.05.2021, a intrat în vigoare OUG nr. 37/2021, având ca obiect modificarea Codului Muncii. Aceste modificări se adresează microîntreprinderilor (societăți cu până la 9 salariaţi şi care realizează o cifră de afaceri anuală netă sau deţin active totale de până la 2 milioane euro, echivalent în lei).

Aceste modificări stabilesc următoarele noutăți pentru microîntreprinderi:

  1. Nu mai este obligatorie întocmirea fișei postului, atribuțiile funcției putând fi transmise verbal salariatului. Totuși, în cazul în care salariatul solicită în scris să-i fie comunicată, tot în scris, fișa postului, angajatorul este obligat să dea curs acestei solicitări.
  2. Angajatorul ţine evidenţa orelor de muncă prestate zilnic de fiecare salariat în condiţiile stabilite cu salariaţii prin acord scris. Această posibilitate era prevăzută, inițial, doar în cazul salariaților mobili și a celor care prestau munca la domiciliu.
  3. Nu mai este obligatorie întocmirea unui Regulament intern al microîntreprinderii, în calitate de angajator.

Modificările introduse prin OUG 37/2021 atrag după ele o serie de riscuri precum: lipsa atribuțiilor în formă scrisă, dată de lipsa fișei postului în formă scrisă (ceea ce îngreunează constatarea modului în care salariatul își realizează atribuțiile, inclusiv în cazul unei cercetări disciplinare și/sau concediere sau în cazul în care salariatul refuză îndeplinirea sarcinilor alocate lui), dificultăți în evaluarea riscurilor profesionale, a cazurilor în care intervine inaptitudinea salariatului pe parcursul derulării relațiilor de muncă (inclusiv pentru o eventuală concediere pentru necorespundere profesională).

De asemenea, riscurile sunt foarte mari și în instanță, acolo unde angajatorului îi revine sarcina probei (caz în care dvs. va trebui să demonstrați cum s-au desfășurat relațiile de muncă).

Pentru a preîntâmpina ca dvs. să vă confruntați cu aceste dificultăți, oferim asistență și consultanță în redactarea și implementarea acestor documente (fișe de post, regulament intern, politici aplicabile etc.), indiferent dacă ele sunt sau nu obligatorii pentru societatea dvs. Numai astfel ne asigurăm că sunteți protejați de riscurile mai sus-amintite.

Pentru orice informații suplimentare, lămuriri sau discuții punctuale asupra acestor demersuri, nu ezitați să ne contactați pe adresa de e-mail office@paulopol.ro.