Noutati

iunie 29, 2020

Noi facilități fiscale pentru mediul de afaceri

Prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr.99/2020 (OUG 99/2020) s-au adoptat modificări la o serie de acte normative. În continuare vă prezentăm principalele măsuri fiscale. (Ordonanța […]
iunie 23, 2020

Măsuri și reguli în domeniul transporturilor pe perioada stării de alertă pentru prevenirea răspândirii COVID-19

Vă informăm că a fost publicat vineri Ordinul nr. 1082/97/1112/2020 privind măsuri și reguli în domeniul transporturilor pe perioada stării de alertă, pentru prevenirea răspândirii COVID-19. În domeniul transportului rutier de mărfuri, acest ordin prevede: II. În domeniul transportului rutier […]
iunie 17, 2020

Termen de depunere a declarației unice pe venit 2020

Vă reamintim că până pe data de 30.06.2020 trebuie depusă declarația unică de toate persoanele fizice care au realizat venituri în anul 2019 și realizează venituri […]
iunie 9, 2020

Facilități fiscale acordate persoanelor fizice sau juridice în 2020

Vă informăm că, în ultima perioadă, au fost adoptate o serie de acte normative menite să vină în sprijinul persoanelor (fizice sau juridice, în calitate de […]
mai 28, 2020

Infectarea cu Covid-19 a personalului medical poate fi considerată accident de muncă?

Personalul medical și auxiliar din România afectat de Covid-19. Calificarea infectărilor că fiind accidente de muncă. Răspunderea patrimonială a spitalelor În contextul situației de urgență generată de virusul Covid-19, mai multe cadre medicale precum și personal auxiliar ( […]
mai 22, 2020

Facilități fiscale valabile și după încetarea stării de urgență

În contextul economic creat de răspândirea virusului SARS-CoV-2, au fost adoptate OUG nr. 69/2020 (în vigoare din 14.05.2020) și Legea nr. 54/2020 (în vigoare din 18.05.2020), […]
mai 21, 2020

Măsuri “tranzitorii” aplicabile între starea de urgență și starea de alertă

Vă informăm că recent a intrat în vigoare Ordonanța de Urgență nr. 70/2020 care conține o serie de măsuri “tranzitorii” între starea de urgență și starea de alertă. Iată care sunt principalele măsuri adoptate: Cu privire la amânarea ratelor în contractele de credit și de leasing S-a prelungit până la 15.06.2020, termenul limită pentru depunerea solicitărilor de amânare a plății ratelor pentru contractele de credit și leasing, conform OUG 37/2020. […]
mai 19, 2020

Starea de alertă: măsuri obligatorii de adoptat de către companii

Având în vedere contextul stării de alertă și multitudinea de acte normative apărute, vă prezentăm structurat obligațiile pe care le are de îndeplinit o societate în calitate de angajator:   Toți angajații care în perioada 16 martie -15 mai 2020 au fost în șomaj tehnic, telemunca sau muncă la domiciliu trebuie reinstruiți în domeniul securității și sănătății în muncă în timpul programului de lucru; dacă măsura șomajului tehnic sau a telemuncii continuă după 15 mai reinstruirea se face la reînceperea muncii în sediu; […]
mai 13, 2020

Actualizare referitoare la Certificatul de Situații de Urgență

Vă informăm că începând de ieri, 12.05.2020, se pot obține Certificate de Situaţie de Urgenţă și în cazul în care încasările sau veniturile dvs. au scăzut […]
mai 7, 2020

Contestarea amenzilor aplicate în perioada Stării de Urgență

Contextul stării de urgență provocată de pandemia virusului SARS-CoV-2 a dus la situația reglementării multor aspecte sociale și a aplicării de sancțiuni celor care au încălcat […]