Precizări finale referitoare la casele de marcat

Câteva explicații suplimentare pentru noile prevederi referitoare la casele de marcat
octombrie 30, 2018
Stornarea facturilor fiscale
noiembrie 6, 2018

Activarea casei de marcat se va realiza prin atribuirea de către organul fiscal competent a unui număr de ordine sau număr unic de identificare (NUI).

În acest sens, utilizatorul casei de marcat va completa o cerere care poate fi depusă:

–    fie în format hârtie, caz în care va obține un număr de ordine;

sau

–    prin SPV, utilizând pdf-ul inteligent, formularul C801, caz în care din aplicația informatică ANAF se va atribui un NUI.

În cazul în care aparatul de marcat electronic fiscal nu este utilizat nicio zi din perioada de raportare, agentul economic are obligația de a informa organul fiscal în această privință prin depunerea declarației de neutilizare, formularul F4109, până la 20 ale lunii următoare pentru luna curentă.

În concluzie, noul sistem face posibilă verificarea operațiunilor deruate prin aparatele de marcat într-un timp real și într-un mod consecvent. Deoarece declarația poate fi semnată doar cu ajutorul unui certificat digital calificat pentru semnătura electronică, rămâne a se urmări dacă organele fiscale vor accepta depunerea acestui formular (A4200) și în format hârtie, semnat olograf, care să fie însoțit de un CD.